2008年1月19日土曜日

Love is blind.

おいしいコーヒーの入れ方 シリーズ ★★★☆☆
THE恋愛小説(笑)ストーリーの90%が恋愛で占められています。にも関わらず、恋愛一本で→ここまで冊数が増えちゃうのは、歩みが相当のろいストーリー展開のおかげ(笑)1冊飛ばしても気づかないんじゃないか的な勢いです。ピュア,キザ、喫茶店。私的、恋愛小説3要素、揃ってますね。読者が期待する恋愛小説の型に、気持ちがよいほど、ぴたっとはまってくれる連載です。女の作者さんが、男の子の立場に立って書くと、女々しい感じになるので、私、個人的には、あまり好きではない、、、と言いつつ、あれよあれよという間に、シリーズ読破。なんででしょ…? ほぼすべてのキャラクターが、愛し、愛され、振り、振られ、何かしらの恋愛に絡んでます。主人公、勝利(かつとし)の思考の中で、彼の思い人、かれん以外の脇役達の登場回数は、同情に値しますが。それでも、こってこての恋愛のオンパレード。胃もたれ覚悟(笑)コーヒー片手に、ゆっくり、じっくり、どっぷり恋愛小説に浸かりたい気分の人、必読です。
 そして、コーヒー繋がりの余談。喫茶でバイトをしていただけのことはあって、コーヒー大好きです。特に、豆を挽いた時の香ばしい香りは、幸せ気分を運びますよね~(^^*)うちの母も、負けず劣らず、コーヒーファン。バイト先からの、コーヒー豆のお裾分けは、私の親孝行でした!家には、インスタントながらもコーヒーが常備です。そして、最近、仲間入りしたらしいキャラメル・ナッツ・バリは、村瀬家一押し!!特に、ナッツは、もう、「ひゃ~(><)」です。幸せにならずにはいられない~。幸せのハードルの低い人生は、お得です。  
The way how to make tasty coffee
This set of books series are what we just call the romances. Most part of books are accounted for love affairs. The development of stories is so slow... So, this story becomes the series. Most of the characters in books have involved in love affair in some way. This story will lie heavy on our hearts as well as meat lies on our stomach. I want to recommend person who want to be immersed in love story to read this series.
By the way, I like coffee very much. Especially I love smell of coffee when I grind coffee. This smell bring me happy feeling. In my home, there are always coffee even though it is instant coffee.. Recently, three new taste coffee add to my home selections, caramel taste, nut taste and Bari. These tastes get stamps of approval from my family members immediately. My favorite one is nut taste. Whenever I drink it, I can't help feeling happy!!


0 件のコメント: