2008年1月13日日曜日

My another family!!

I received the information about my host family. There are five members in my host family. All children are girls. We are also a family of five. Indeed, I am the second daughter of three sisters. Namely, My host family structure is the same as my family structure. My Host family's oldest sister, second sister and youngest sister is 1 years old ,3years old and5 years old respectively. The youngest sister was born in just last year!!!! How young they are. I guess I have to get over not only culture shocks but also generation gaps. Besides, there is a dog. It is the first time for me to live with dog because I lived a condominium where pets are not allowed for a long time. I can easily imagine my younger sister envies me.
My senior went to Australia the year before last. Surprisingly, my host family is exactly the same as my senior's host family. What a curious coincidence!! I have read her report about her experience in Australia. Her excitement communicates itself to me by reading her report. Thanks to her report, I can grasp a feeling of hospitality of my host family. At no distant date, I will talk with her face to face. I can't help imagining of my new life as an oldest sister.


ついに、ホストファミリー決まりました!!!!!!!!ステイ先は、5人家族( ^^)Y☆Y(^^ )我が家と一緒だ~。しかも3姉妹。また、また、うちと一緒~。子供達は1&3&5歳の女の子達。つまり、1番小さい子は昨年生まれたばかりヽ(`ロ´;)ノめちゃ、ちっこい(*>ω<*)日本で言えば、平成生まれの3姉妹。カルチャーショック+ジェネレーションギャップも乗り越えなければφ(.. )ぃゃ~、可愛いんだろうな。つい、ニヤケてしまうのを、どうにもこうにも止められません(>w<)♪
+α 犬。人生初ペット♪♪ 仲良くしてくれるかなぁ。
そして、そして、なんと、なんと!!?私のホストファミリーは、前に留学してた私の学科の先輩のホストファミリーだったそうな。山梨だけじゃなくて、世界も狭いのね!!と言うことで、その先輩にお茶につきあってもらうことになりました☆
やっと、現実味湧いてきました。出発が近づくと言うことは、うちの家族といる時間も減っているということ。家には寝に帰ってるような生活してたけど…今のうちに、しゃべり溜めしとかなきゃかな。

0 件のコメント: