2008年1月14日月曜日

When shared, joy is doubled and sorrow halved

☆☆☆成人式☆☆☆
 起床はa.m. →着付け&メイクに約時間です。美容師さんは、朝の数時間でざっと6or7人さばいてました。なんと貫徹とのことで....お疲れ様です。総額は....O万2000円なり。男の子は、男の子というだけで、もはや親孝行だと思います。でも、でも!?着物着た思い出は、プライスレス(笑)ちなみに、着物は。帯は、巾着結び。自分では、見えなかったけど、袋みたいになってたらしいです。前撮りの時は、髪はアップだったので、今回は横にふわふわ(?)こじゃれた感じにしてもらいました。魔法のパウダーとやらの力で髪の毛は、キラッキラ(笑)面白い!!!
 父の車で、会場へ。父は1日、私のアッシーになって頂きました。お父さん、お母さん金銭的に時間的に、もう~、もろもろ、すみません&ありがとう。成人とは思えない甘えっぷりの1日でしたね。式自体は、わずか、30分。短っ!でも、お楽しみは、友達に会うことだよね~中学校の友達、高校の友達、懐かしい顔のオンパレードみんな可愛い~、綺麗~いや~、私がどきどきしてしまう。みんながみんな艶やかすぎて、ちょっとやそっとのことじゃ目立たないもんね。髪の毛、真っ赤にするくらいの気合がないと。
 そして、そして
、クラス会。クラス合同で飲み会でした。だいたい50人くらい集まってたのかな。いや~、あの子がタバコ吸ってるょ!?この子がこんなにおっきくなっちゃってるょ!?という感じで、みんな。目の保養になりました。
 成人式、行っても行かなくても
、どっちでも良いかな的なスタンスだったけど、行って良かった!!テンション上がりまくりの1日でした。とうことで、日記もにしてみました。

Today, it was held the coming of age ceremony. I woke up at 4a.m. and went to a beauty salon. Beauty salons open at early morning only today for girls who take part in the coming of age ceremony. I made up my face, put up my hair and wore Furisode(Kimono). Interestingly, it is often said Kimono suits woman whose waist measurement is almost same as her hip . So, I wound a towel around my waist to approximated to the fine proportion. It took about 2hours to dress up. It cost oooooyen.. I felt so sorry for my parents. I think boys are good to their parents because what they have to buy is only suit and what only they have to do for the coming of age ceremony is... to wear the suit. But! the experience wearing Kimono is priceless!!!
The ceremony took only 30minutes. But, the ceremony itself is not so important for us. To meet old friends is the most pleasure. I met many friends who seldom meet. The coming of age ceremony is held in each city. We join the ceremony in our home town. So, friends who go to other prefectures come to our home town. The coming of age ceremony is one of precious chances to catch up with old friends. I feel sorry that I can't find any ways to tell how the ceremony place is buzzing.
After the coming of age ceremony, I went to a drinking party as a class reunion . We held it beyond classes, so almost 50people joined this party. I reminisced about the good old days with my friends.
Today is a colorfulday for me.

0 件のコメント: