2008年1月20日日曜日

There is no royal road to learning.

 母校で模試監督してきました。これもバイト。高校は、もはや異世界。場違いなとこにきてしまった感覚です。3歳差がこんなに大きいとゎ。。。そうそう、半ズボンの体育着のことハーパンって言ってたゎ。土日は教科書持ち帰んきゃなんだよね。そうだ、一番手前のトイレのドア、閉まりづらいんだった。等々、懐かし過ぎる!トイレで見つけたポスターも手書きの可愛らしいものでした。大学のは、パソコンの無機質な文字で、“トイレットペーパーは持ち帰らないで下さい。”だったような。夢がないですよね。夢が。 このバイトは、お昼付き。これが、ゴージャスなのです。なんと、真昼間にも関わらず(?)お寿司出てきました。遠慮なく、ごちにならせてもらいます~~(笑)
 国語の第一問目。つむぐ。。。どう書くんだっけ??名前書き忘れるミスをしていた子もちらほら。基本だよ!?と言える・・・立場にはありません。。マークミスして、数学で7点取った人ですから。ちなみに、7点取ると偏差値は、30くらいになります。マークずらして、自己再と30点以上ずらした人ですから。裏の問題解き忘れた人ですから。ミスというミスは、全部網羅した気がします。この記録は、まだ、誰にも破られていないとのこと。
 ちなみに、解答時間中は、私の読書タイム。2冊も読破してしまいました。割りが良すぎて、日給言えません。。もう、バイトに来たにも関わらず、いたれりつくせりで、、感謝です♪
 I went to my home high school to work. I helped teachers as a supervision. Most of Japanese high school take place practice examinations in weekend. That means not only students but also teachers have to come to school to oversee students. Some teachers play the family-centered person in weekend. So, if there is any understaffed day in practice examination day, I go to help to occupy the lack. This job includes lunch and that lunch is pretty good for normal university student like me. Today, I was treated to sushi!!  I was fortunate in having such a good lunch!!
 Many things reminded me of my good high school days. I strongly realized how long two years are. I found quite a handwriting poster in a washroom. There are also posters in university, but they typed by computer and said "Don't take toilet paper home." ...
Test itself recalled bitter experiences to me. I am absent-minded. At one time, I made mistakes the mark to black out at a computer-graded test and got 7 points. I also made many mistakes through my high school days..But,for now, these experiences also precious memories for me.

0 件のコメント: