2008年3月4日火曜日

Good fences make good neighbors.

 My friend tried to find new host family, so,recently, I followed her to meet several host families . I already decided to stay longer with my current host family, so if I had come to Australia alone, I guess I would have had no such an opportunity. I want to say thanks to my friend to give me such a precious experience. Even though finding host family might be easier for Japanese especially Japanese girls rather than others, it does not mean that it is a piece of cake for my friend. I could see she spent a lot of time to find new family these days. She could do nothing except finding host family recently,because meeting people needs time,money and energy. I respect her becouse she handled with this big task by herself in this unfamiliar country. If I were her, I could not do same thing as her:( I bet she will be much stronger thanks to this experience. Interestingly, her impression of host families and mine were sometimes different even though we shared exactly the same time. It proves our point of views are different. Mmm, so interesting.
Finally my friend decided a family who lives next to me. her new host mother is my host mother's friend and sometimes comes and sees my host family. My friend already met this host mother at a sushi party which we held the other day at my house. Since I said to my host mother about my friend's situation, my host mother really worried about my friend and tried to find a person who can accept my friend. My host grandmother also worried about my friend and proposed my friend to live with her in case my friend can't find good host family. I touched a lot of heartfelt kindness through finding new host family. Thanks to this experience, I became a best fan of my host family,now.
Anyway, I hope my friend enjoy new life as my neighbor!!
友達が、新しいホストファミリーを探すということで、ひっついて、私もファミリー候補に会って来ました。私は既に、今の家に、このまま住まわせてもらうつもりなので、一人でオーストラリアに来てたら体験できなかっただろうな~的な経験。友達に感謝です。たぶん、日本人、特に女の子なら、ステイ先を見つけるのは、他の人に比べて有利だとは思うんですが、まぁ、だからと言って、ステイ先が”ぱっ”と見つかと言えば、もちろんそんなわけはないわけで。。。このところ、ステイ先探し以外何も出来てなかったんじゃないかなと思います。人に会うのは、会うってだけで時間とお金と労力がいるもんね。。そんな大変なことを、こんな慣れない土地で、なんとか、どうにか、こなそうとしてて、すごいな~と思います。私だったら、出来なかっただろうな。。本当に。きっと、この経験がバネになって、彼女は、ますますたくましくなるんだろうなと思います。
 ところで、全く同じ時間を過ごしたのに、受けた印象は、お互い違うから驚き。価値観の違いとか、物の見方の違いが出たのかな。ん~、本当に面白い!
 最終的に、私のお隣さんの家にステイすることになりました。新しいホストマザーは、私のホストマザーのお友達。ちょくちょく、うちに遊びに来る仲です。友達は、この新ホストマザーに、この前の寿司パーティーで会ってるので、すでにお互い顔見知り。友達の状況を、私のホストマザーに話して以来、マザーは、かなり心配してくれて、一生懸命ホストファミリーを友達のために探してくれて、そして、お隣さんを紹介してくれました。わたしのホストグランドマザーも心配してくれて、探せなかったら、見つかるまで、自分と一緒に住めば良いと言ってくれました。この経験を通して、本当に、本当に、沢山の優しさに触れました。そして、もう、ホストファミリーの大ファンになりました。いや~、大好き過ぎてどうしましょ状態です(笑)☆
 友達も、ご近所さんとして、楽しく過ごしてくれたら良いなと思います♪

0 件のコメント: