2008年3月6日木曜日

If at first you don't succeed,try,try,again.

Today, I took part in a kind of discussion for a survey to search international students' behaviors toward mass media for few hours. In this discussion, we, respondents, saw a couple of advertising,commercials and magazines. And then, we had to discuss how we felt about these advertisements etc. I joined this discussion as a behalf of Japanese girl. There were 6 members in this discussion and all of them were new students as well as me,but....their English level were obviously higher than mine. So, at first, I really felt upset because I realized that couldn't follow their discussions at all. Then, my buddy (he kindly followed and helped me) said me what I should do was only to tell an interviewer how I felt about materials and why I felt so. He also said that there was no need to interrupt their discussion. After I got this suggestion from him, I could feel relaxed more. Actually I think I should have participated in this discussion, if I could do so... But ,"trying something is better than nothing", thanks to his advice, I could change my mind to a better way.
Truthfully,even after I got this advice, I couldn't nearly say anything. And after this discussion, I felt so blue... Maybe some of participants could guess my situation(feeling?), so they encouraged me after this discussion with pleasant topics and ice cream.:) They are so,so, so kind.
Thanks to this experience, I could get motivation to study English more. And I also got some important thing which I have to think seriously for my future. So,today is good day!
 By the way, the next day, I totally could change my mind by a good sleep. And at that day, I got a message in Japanese with using the roman alphabet and it said: Are you OK? Don't cry. I am about to cry to joy:^
留学生のマスメディアに対する姿勢の調査のためのディスカッションに参加してきました。具体的な内容としては、広告やら、CMやら、雑誌やらをみて、それらについての意見&感想を討論するというもの。
私は、日本人女性という分類の代表ということで、参加。私を含めて、6人いて、全員New students。でも、まぁ、彼らの英語のレベルは、私とは比べものにならない粋。。。で、いや~、これは全く付いて行けないなぁ~と認識し、、ん~、、どうしましょ、、状態で、本当に、本当に、焦りました(。。;)そこで、Buddyから貰ったアドバイスが、頑張ってディスカッションに参加しようとせず、思ったこと&その理由を言いなさいというもの。めちゃシンプル(笑)もちろん、出来るならば、討論に参加するに越したとはないんですが、、まぁ、出来ないものはしょうがないので、何もしないよりは、ちょっとでも自分の意見を言ったほうが良いですよね!?ということで。この方向チェンジのおかげで、相当気楽になりました。
 そうは言っても、実際のところ、アドバイスをもらった後も、自分の感じたことはほとんど言えなくて、終了後、相当落ち込みました。。たぶん、この私の状況を気にかけてくれて、調査の後に、何人かの学生が、楽しい話題とアイスで、元気づけてくれました。もう、本当に、優しい人達だらけです。
 今日の経験のおかげで、勉強しなきゃなという気が湧いてきました。そして、もうひとつ。ちょっと真剣に考えなきゃなという課題もいただきました。ん~、大切な日を過ごせたと思います。
ちなみに、寝たら、次の日は復活(笑)我ながら、相当撃たれ強いなと思います。そして、そんなときに、もらったメールが:Daizyoubu? Nakanaide. もう、本当に、泣きたくなるくらい、みんな優しい(-UωU-)

0 件のコメント: