2008年2月14日木曜日

♡♡♡♡

~今朝の会話~
ホストマザー:あなたの部屋、掃除機をかけても良いかしら?
私:負担にならない?
ホストマザー:他の部屋もかけるから、変わらないわよ。
私:でも、掃除機なら、自分でかけられるよ。
ホストマザー:他の人に、部屋に入られるの嫌なら、やらないけど。あなた次第よ。
私:わたしは、気にしないけど。。
部屋、汚かったかなぁ。頼り過ぎかなぁ。部屋に入るなって意味に捉えちゃったかなぁ。等々、ちょっと気にしつつ。。帰ってきたら。。


 枕もとに一輪のバラが。そうです。今日は、バレンタインデー。
  ほんわかした日でした。

~The par
t of conversations between my host mother and me in this morning~
Mother: can I vacuum the carpet in your room today?
Me: Aren’t you weighted down with that?
Mother: I don’t mind. I will vacuum all rooms, so it’s not different for me.
Me: But..I can do by myself.
Mother: If you mind, I won’t enter your room, it’s up to you.
Me: I don’t mind…
                                                     
  After that, I worried that she felt my room is messy, that I depend on her too much and that she felt I didn’t want others to enter my room… Then, I came back home, I realized her real intention. Today is St. Valentine’s Day!! Today was special day for me.


2 件のコメント:

Steve Henneberry さんのコメント...

That is a really cute story :^)
Thanks for sharing.

Kanako さんのコメント...

My pleasure!