2008年2月26日火曜日

Ignorance is bliss. 「知らぬが仏」

 There was a tamdem party to find the buddy (like a kind of tutor) This party very impressed me,because the tutor for international students in my home university are already arranged by university. That is, there are no choices for international students, poor soul.. I was a tutor of one exchanged student who came from U.K. I feel sorry for him not to be able to give a chance to choose a tutor... I don't know I could help him.
I guess what I did for him were only to make difficult Kangi name with using substitute characters and to advice to use Ore instead of watashi to express I in Japanese. I can say he is a kind student . In fact, he kindly gave me a handmade CD when I left Japan. I hope he have a great time in Japan now as me in Australia.
To bring the talk around to the party, I joined this party and find buddy. My buddy is Chinese boy who can speak Chinese, English and Japanese. I will give a detailed account of him next time.
Today, I went to movie,for the first time in Australia, with that my buddy and his friends . The movie I watched today is "Sweeney Tot". There are no ways not to watch it for me!! Because the combination of director, Tim Burton,and main actor,Johnny Depp,is exactly as same as that of "Charlie and the Chocolate Factory" which is one of favorite movies. Furthermore,this movie was made based on the musical. It is huge bonus points for me, because I like movies filmed from a play such as Chicago and hairspray. It is not too much to say that this movie was made for me. Of course(?), I couldn't understand the detail without subtitle, but I could still enjoy watching this movie.
But, one big problem lay in front of me. That is, this movie has some scary scenes which makes me feel not to go to barbershop and makes me not to eat pie, fortunately I realized that problem after watching this movie.lol.
この前、UTSで、タンデムパーティーというものがありました。このパーティーは、Buddyを決めるためのもの。いろんな人と話をしながら、自分に合ってるなという感じの人を見つけて、パートナーになってもらうという、私にとっては、新鮮この上ない仕組み。なぜなら、日本では、チューターは、勝手に学校が決めるから。留学生に、決定権はありません。。私も、イギリスから来た交換留学生(日本名:寛武さん)のチューターをやらせてもらってもらってましたが、、、ん~、今になって、申し訳なかった気がしてきた。。やったことと言えば、難しい当て字を考えたのと、”私”より、”俺”のほうが、自然だよとアドバイス(要求?)したことくらいだったような。寛武さんは、オーストラリアに来る時に、手作りのCDをくれるというような、めっちゃ優しい人でした。元気に楽しく、日本を満喫してくれてたら良いなと思います。
 話は戻って、私は、中国人の子にBuddyになってもらいました。チャイ語、英語、日本語を操るという、素敵な学生です。Buddyについては、また今度語るとして、、、
 今日は、そのBuddyとその友達とSweeny Totを見に行きました♪初☆映画☆見るっきゃない映画です。なぜなら、監督とメインキャストのコンビが、私の大好きな"Chocolate Factory"と、一緒だから。さらに、ミュージカルを映画化したという、私にとっては、おっきなボーナス付き。見ろ!と言ってるようなもの(笑)もちろん、字幕なしで内容が理解できるわけがないんですが、、楽しかったです♪
 ただ、問題が1つ。。それは、こわいシーンがちらほらあるということ。まぁ、それに気付いたのは、見た後だったので問題ないんですけど(笑)この映画を見た後は、床屋さん行けなくなるかなと。。パイを食べる気が起こらないかなと。。

0 件のコメント: